align=bottom
شورای چهارم که بر مسند تصمیم‌گیری شهری پایتخت معنوی ایران تکیه زد، بارقه ‌ این امید را زنده کرد که افراد معتقد به ارزش‌های انقلاب، پیگیر توسعه وپیشرفت مشهدالرضا(ع) با رعایت اصول اخلاقی و دینی خواهند بود. اصولی که در سیره اهل‌بیت(ع) و در راستای عمل به آیات نورانی کلام‌ا... مجید متبلور است. وقتی روزنامه مردم مشهد برای اولین‌بار، بلافاصله پس از اعلام اسامی نمایندگان مردم در شورای اسلامی چهارم، بدون فوت زمان و با دشواری پیش‌رو ،دو صفحه میانی روزنامه را به معرفی مختصر 25نفر منتخب مردم اختصاص داد، به دنبال اثبات ...
بی‌طرفی و تبیین نمایندگی افکار عمومی بودن خود، به دور از گرایش‌های سیاسی و باندی بود. در همین زمان روزنامه شهرآرا قبل از سایر رسانه‌ها از اعضای شورای چهارم برای حضور در روزنامه خودشان جهت تبیین سیاست‌ها و حرف زدن با مردم دعوت کرد و از اینرو حجت اخلاقی و شرعی دیگری از دوش خادمان مردم در روزنامه شهرآرا برداشته شد....

درخواست‌ها و پیگیری‌های مکرر حقیر از اعضای محترم شورای چهارم و شهردار محترم مشهد برای حضور در روزنامه و تبیین سیاست‌ها، توقعات و انتظارات نیز برگ دیگری از اتمام حجت برگردن ما بود وتوقع می‌رفت در ماه‌های اخیر این مهم صورت پذیرد.
تغییر و جابه‌جایی حق مدیران است و این‌جانب برای شنیدن سیاست‌ها و تبیین انتظارات صرفا به دنبال ادای تکلیف و انجام وظیفه بوده‌ام نه به دنبال تثبیت جایگاه مدیریتی!
روزنامه شهرآرا که ارگان رسانه‌ای مدیریت شهری مشهد است، جزء لاینفکی برای اداره این کلان‌شهر پراهمیت محسوب شده و به نظر می‌رسد وجود این رسانه قدرتمند ثمرات و نتایج زیر را به دنبال داشته و ان‌شاءا... در آینده نیز خواهد داشت:
1-دانستن به‌موقع و صحیح ،جزو حقوق اولیه شهروندی محسوب می‌شود و شهرداری موظف است همان‌طور که برای جمع‌آوری زباله مردم و... هزینه می‌کند، برای اطلاع‌رسانی حرفه‌ای به آن‌ها نیز هزینه نماید.
امروزه اطلاع‌رسانی حرفه‌ای، به قدری پیشرفته و پیچیده شده است که برای انجام آن بنگاه‌های رسانه‌ای قدرتمند تاسیس و ارقام و اعداد بسیار هنگفتی هزینه می نمایند، بنابراین توقع می‌رود شهرداری مشهد نیز برای این امر مهم و خطیر، در خور شأن آن هزینه نماید.
2-شهرداری باید فرصت‌هایی را برای مردم فراهم نماید تا حرفشان به گوش مدیران شهری برسد. روزنامه بهترین ابزار برای اطلاع‌گیری و اطلاع‌ یابی و آگاهی یافتن از افکار عمومی است؛ چراکه رسانه‌ها مدعی‌العموم مردم بوده و نمایندگی افکار عمومی را بردوش دارند، بنابراین به هر میزان هزینه نمودن برای فراهم نمودن مسیری برای شنیدن حرف‌ها و توقعات و انتقادات مردم، به ویژه از طریق یک روزنامه فعال مردمی معقول و لازم به نظر می رسد.
3-ترویج فرهنگ شهروندی از جمله وظایف جدی شهرداری‌ها محسوب می‌شود که در بیان توقعات رهبر عالی‌قدر انقلاب از شهرداری‌ها نیز مطرح شده است . رسانه‌ها بهترین قالب برای ترویج فرهنگ شهروندی محسوب می‌شوند؛ چراکه امور ترویجی به جهت ماهیت آموزشی که دارند، با کارکردهای رسانه که آموزش از جمله آن‌هاست، سنخیت داشته و شهرداری مشهد می‌تواند آموزش‌های شهروندی را از طریق یک رسانه قدرتمند پیگیری نماید.
4-تحقق مدیریت واحد شهری و عمل به اصل137 برنامه چهارم توسعه که در برنامه پنجم پیش‌بینی نشده است، در سال‌های اخیر مغفول مانده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک نیز خبری از تحقق آن به گوش نرسد. اما متخصصان و کارشناسان فن، وجود یک مدیریت واحد را برای اداره کلان‌شهرها جزو ضروریات پراهمیت و استراتژیک می‌دانند و بروز بخش عمده‌ای از مشکلات و معضلات کلان‌شهرهای ایران را ناشی از نبود این مدیریت واحد تفسیر می‌نمایند. یک رسانه قدرتمند و مردمی می‌تواند نقش مدیریت واحد شهری را به صورت مدیریت در سایه برای شهرداری مشهد ایفا نماید و بر همین اساس هرگونه انجام هزینه با هر رقم و عددی برای حصول مدیریت واحد شهری حتی در سایه، معقول و منطقی به نظر می‌رسد.
5-ارائه گزارش عملکرد درخصوص اقدامات مدیریت شهری از جمله ضروریات بوده و مورد درخواست مردم می‌باشد. یکی از بهترین قالب‌ها برای بیان گزارش عملکرد ، رسانه‌هاهستند. وجود رسانه‌ای همچون روزنامه شهرآرا برای ارائه اقدامات صورت پذیرفته از سوی شهرداری مشهد برای مردم، ضروری است.
6-پیگیری مطالبات مدیریت شهری مشهد از سایر دستگاه‌های استانی و ملی برای توسعه پایتخت معنوی ایران از جمله کارکردهای اثرگذار یک رسانه مردمی محسوب می‌شود. حل عموم مسائل متعدد شهر مشهد نیازمند عزم ملی در قوای سه گانه و به تبع آن در دستگاه‌های استانی است.
امروز روزنامه‌ها مطالبات مردم را در قالب گزارش‌ها ، خبرها و... مطرح می‌نمایند و با پیگیری مکرر حل آن‌ها را خواستارند. شهرداری مشهد بارها موضوعاتی را که در جلسات متعدد و با پیگیری مکرر غیررسانه‌ای به نتیجه نرسانده است، با پیگیری روزنامه شهرآرا حل نموده که اخذ مبالغ جریمه‌های راهنمایی‌ورانندگی سهم شهرداری چندسال اخیر به مبلغ 900میلیون تومان یکی از این موارد است.
7-سؤال مهم این است که مدیریت ابرسازمان شهرداری مشهد به دنبال مهندسی افکار عمومی است یا افکار عمومی قرار است شهرداری مشهد را مهندسی نمایند؟
اگر شهردار  محترم مشهد به عنوان نماینده(باواسطه) مردم مشهد به دنبال بهره‌گیری از تکنیک‌ها و تخصص‌های ارتباطات جمعی به منظور ارتباط موثر با مردم و استفاده از نظرات آن‌ها در تصمیم‌سازی‌ها و درنهایت تصمیم‌گیری‌های شهری است، وجود یک روزنامه مردمی قوی و اثر گذار مانند شهرآرا ی امروز، راه‌حل مقرون به صرفه برای این مهم است.
بنابراین به نظر می‌رسد در ضرورت وجود روزنامه‌ای توانمند که روزنامه مردم مشهد باشد و تبدیل به روزنامه شهرداری مشهد نشود، تردیدی وجود ندارد. اینک که براساس تصمیم شهردار محترم مشهد زمام مسئولیت این روزنامه برعهده برادر دیگری قرار می‌گیرد، این‌جانب ضمن ابراز خرسندی از این اقدام توجه مخاطبان عزیز  را به چند نکته زیر جلب می‌نمایم:
1-روزنامه شهرآرا روزنامه مردم مشهد است و مکانی برای تبادل آرا و نظرات همه اقشار بوده و مدیریت شهری باید برای اداره این روزنامه نگاه رنگین‌کمانی به مخاطب داشته و از نگاه سیاه و سفید بپرهیزد.
2-قرار گرفتن این روزنامه در مسیر مطامع سیاسی فرد یا جریان حزبی خاص، حرکت رو به انزوا و نابودی محسوب می‌شود.
3-گسترش مخاطبان روزنامه متناسب با سلایق و علایق آن‌ها به‌ویژه مخاطبان جوان ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.
4-این‌جانب تلاش منتج به نتیجه‌ای برای ایجاد و تقویت جریان تبیین و تشریح ارزش‌های گران‌قدر انقلاب اسلامی و راه و سیره شهدای عزیزمان نمودم. حرکت در این مسیر نورانی و گسترش و تعمیق این جریان پرخیر و برکت از ضروریات توسعه و تکامل روزنامه شهرآرا به حساب می‌آید.
5-شهرآرا وظیفه تنویر افکار عمومی را دارد. بیان انتقاد به شهرداری(اگر زمانی حقوق مردم را تضییع کرده باشد) حق مخاطبان این روزنامه مردمی است و در صورتی که مدیران تحمل انتقاد به خود را نداشته باشند، طبیعتا به صورت بسیار تندتر و احتمالا غیرمنصفانه‌تر در سایر رسانه‌ها درج خواهد شد و یا موجب حذف مخاطب از روزنامه خواهد شد.
6-رسانه‌ها در جامعه باید رسالتی آینه‌گونه داشته باشند. یعنی وقتی جلوی آینه می‌ایستیم، همان چیزی را که وجود دارد نشان می‌دهد. نه بیشتر نه کمتر.
توقع می‌رود روزنامه مردم مشهد نیز در بیان مشکلات مردم و پیگیری حقوق آن‌ها مثل گذشته آینه‌گون عمل نماید.
7- به نظر می رسد اختصاص ردیفی در آلبوم بودجه شهرداری مشهد آن هم در خور شأن روزنامه شهرآرا، بسیار ضروری و حیاتی است. همان‌طور که مدیریت شهری برای ساخت پل و احداث پارک و... هزینه می‌نماید، برای حق دانستن مردم نیز بایدرسما هزینه نماید.
در پایان ضمن طلب حلالیت از همه مخاطبان عزیز روزنامه شهرآرا در دوران تصدی مسئولیت حقیر(546روز) اذعان می دارم که همه موفقیت‌های این روزهای پرمسئولیت، پس از لطف الهی، مرهون حمایت‌های بی‌دریغ و درایت‌های مخلصانه و مدبرانه ابرمرد تاریخ شهر مشهد جناب آقای مهندس پژمان است.
ضمن تشکر از ایشان و سپاس از همراهی و همدلی نماینده معزز مقام معظم رهبری در استان و تولیت معظم آستان قدس رضوی، امام جمعه محبوب و همیشه‌یاور روزنامه شهرآرا، علما و روحانیان، بسیج، کارکنان خدوم و مخلص شهرداری مشهد، استادان عزیز حوزه ارتباطات و همکاران و خبرنگاران سختکوش عرصه رسانه، آرزوی موفقیت و پیروزی بیش از پیش برای روزنامه مردمی شهرآرا دارم.