align=bottom
مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد از به ثبت رسیدن بیش از 620هزار تماس از سال88 تاکنون در مرکز ارتباطات مردمی137 شهرداری خبر داد. علی حامدمقدم، با اشاره به راه‌اندازی مرکز 137 به‌صورت نوین از سال88، گفت: در سال88 تعداد تماس‌های سالیانه مردم با این سامانه 55هزار تماس بود که در یک‌سال گذشته به 238هزار تماس افزایش یافت. وی تصریح کرد: در این چند سال با اقدامات صورت‌گرفته و برنامه‌های تعریف شده در سامانه 137 به منظور پاسخ‌گویی مطلوب‌تر به مردم، پیشرفت این مرکز در تمام زمینه‌ها از افزوده شدن نیروها گرفته تا تعداد پیام‌ها، رفع مشکلات مردمی و موارد مشابه بالغ بر 330درصد بوده است. وی با بیان اینکه مرکز 137 به‌دنبال ...
... حل مشکلات مردم در حوزه خدمات شهرداری است، افزود: مرکز 137 در کوتاه‌ترین زمان، تماس‌های مردمی را پیگیری کرده و حتی در مواردی با فرستادن بازرس به محل، پیگیری مجدد نیز انجام می‌دهد.
به گفته وی در پنج ماه ابتدایی سال جاری، 41هزار و 564تماس در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری ثبت شده است که 39درصد موارد مجددا پیگیری شده‌اند.
حامدمقدم همچنین به تشریح بیشترین مشکلات و معضلات مردمی در مناطق پرداخت و توضیح داد: براساس موارد مطرح شده از سوی شهروندان در تماس با سامانه137 درحال حاضر بیشترین مشکلات درخصوص ساخت‌وساز است.
به گفته وی این سامانه در سال‌های گذشته با اعلام مشکلات مردمی به مناطق توانسته روند خدمات‌رسانی مناطق شهرداری را تغییر دهد تا جایی که در سال88 بیشترین معضلات مردمی سدمعبر بود که امروز با رسیدگی‌های ویژه دیگر جزو مهم‌ترین و بیشترین مشکلات مردمی دسته‌بندی نمی‌شود.
وی اضافه کرد: معضلات پیام‌های پیگیری‌شدنی براساس درصد از سال 88 تاکنون شامل 50درصد سدمعبر، 43درصد ساخت‌وساز و 41درصد رفت‌وروب و نظافت می‌شوند.
حامدمقدم درخصوص تأثیرگذاری سامانه137، خاطرنشان کرد: این سامانه فقط در سال‌های90 و 91 بیش از 76هزار مشکل مردمی را در شهر رفع کرده است که این خود نشان از تأثیرات این مرکز دارد.
وی اضافه کرد: سدمعبر، تجمع خاک‌و‌نخاله‌ها در مناطق، رفت‌وروب، نبود آسفالت در برخی معابر، جمع‌آوری حیوانات ولگرد در محلات، آب‌گرفتگی معابر در هنگام بارش برف و باران و موارد مشابه از مواردی بود که شهروندان در تماس با سامانه 137، خواستار پیگیری و رفع آن شده‌اند.
وی تعدادی از تماس‌های مردم با 137 را مربوط به سایر سازمان‌ها خواند و در این باره اظهار کرد: از سال89 تاکنون 23هزار و 499 تماس مردمی با سامانه ارتباطات مردمی شهرداری، بیان مشکلات درخصوص سایر ارگان‌ها بوده است.