align=bottom
به گزارش گروه شهر شهرآراآنلاین، «تکریم خبرنگاران نه به معنای اهدای لوح و هدیه، بلکه به معنی حفظ شأن و جایگاه آن‌ها در تمام شئون است.» این جمله علی حامدمقدم، مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآراست که با حضور در میان کارکنان این موسسه با آنان سخن گفت و به مصداق‌های عینی تکریم خبرنگاران پرداخت. وی با بیان اینکه در سال اخیر تلاش مدیریت این مجموعه بر حفظ کرامت و تکریم خبرنگاران بوده است، افزود: همه کسانی که در انتشار روزنامه و روزنامه‌داری سهیم هستند، از نظر ما خبرنگار محسوب می‌شوند؛ چراکه آن‌ها در جریان رسانه‌ای و خبرآفرینی سهیم هستند و سعی کرده‌اند دست‌به‌دست یکدیگر دهند تا موج‌هایی فراگیر و اثرگذار بر افکار عمومی...
...  جامعه ایجاد کنند. مشروح این مصاحبه را در ادامه مطلب دنبال کنید.

انسجام سازمانی؛ گام نخست در راستای تکریم خبرنگاران

مدیرمسئول روزنامه شهرآرا انسجام سازمانی را نخستین گام در مسیر تکریم خبرنگاران روزنامه دانست و گفت: در گذشته جایگاهی به نام معاونت در حوزه‌ تحریریه وجود نداشت اما اکنون سه معاون سردبیر در حوزه تحریریه حضور دارند، به طوری که در حوزه‌های مختلف از قبیل شهرآرامحله جایگاهی به نام معاون سردبیر ایجاد شد و جایگاه سازمانی تحریریه ارتقا یافت.
حامدمقدم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه هنری نگریستن و هنرمندانه پرداختن به موضوعات که مایه اثرگذاری بیشتر آن‌ها می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این امر برای افزایش ضریب نفوذ، معاونت فنی در راستای تکریم جایگاه کارکنان ایجاد شد و مدیریت‌هایی نیز در زیرمجموعه آن شکل گرفت. تشکیل مدیریت توسعه و برنامه‌ریزی که در گذشته وجود نداشت، اقدام دیگری است که برای توسعه مجموعه و برنامه‌ریزی برای اقداماتی که قرار است اجرا شود، صورت گرفته است.
وی ارتقای مدیریت روابط‌عمومی با چارت و تشکیلات سازمانی را از دیگر زمینه‌های انسجام سازمانی دانست که مانند آن در هیچ رسانه‌ای دیده نمی‌شود.
برنامه‌محوری‌بودن فعالیت‌های روزنامه 
مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا، برنامه‌محوربودن فعالیت‌های این روزنامه را از دیگر مصادیق تکریم خبرنگاران بیان کرد که به اذعان استادان این حوزه، جای آن در سایر رسانه‌ها خالی است اما روزنامه شهرآرا با تهیه برنامه‌ای راهبردی در 85 بند، تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را نظام‌مند کرده است و این از قوت‌ها و توانمندی‌های روزنامه مردم مشهد است.
تکلیف بودجه، مشخص شد
حامدمقدم در ادامه به وضعیت بودجه روزنامه مردم مشهد اشاره کرد و بیان داشت: در طول این مدت تقریبا کوتاه، اولین بودجه قانونی شهرآرا را به جمع‌بندی رساندیم که به تصویب هیئت‌مدیره رسید.
وی ادامه داد: وقتی روزنامه‌ای بودجه مصوب داشته باشد، به معنای این است که به آن رسانه و مجموعه زیرپوشش آن احترام گذاشته می‌شود.
مدیرمسئول روزنامه شهرآرا بودجه سال گذشته این روزنامه را حدود 2میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان در سال جاری و با برنامه‌ریزی‌های مشخص و دقیق با جهش چشمگیر و فوق‌العاده‌ای همراه بود؛ به طوری که بودجه امسال چهار برابر سال گذشته می باشد.

مشورت‌های تخصصی با استادان برجسته کشور
حامدمقدم همچنین به حضور استادان دانشگاهی و متخصصان حوزه‌های مختلف خبری، هنری، برنامه‌ریزی و اجرایی و دوره‌های آموزشی مختلف که برای افزایش سطح کیفی این مجموعه رسانه‌ای برگزار می‌شود، اشاره و اظهار کرد: حضور بهترین و مجرب‌ترین استادان رسانه یکی دیگر از مصادیق تکریم مقام خبرنگار است و در این مسیر متخصص مجربی در کشور در زمینه های مرتبط با روزنامه وجود ندارد که از او استفاده نکرده باشیم.
وی با اشاره به حضور دکتر نمک‌دوست، از استادان برجسته حوزه ارتباطات و رسانه، برای سطح‌بندی و نیازسنجی آموزشی خبرنگاران تحریریه افزود: در حوزه برنامه‌ریزی رسانه‌ای نیز به سراغ دکتر انتظامی که از برجسته‌ترین استادان این رشته به حساب می‌آیند، رفتیم که این نیز نشانه تکریم است؛ چراکه تکریم خبرنگاران پرداخت وجه نیست، بلکه ارتقای جایگاه انسانی و هویت حرفه‌ای
آن‌هاست.
حامدمقدم موضوع ارائه آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی در سطح تراز اول، را یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی دانست که در روزنامه از اهمیت بسیار چشمگیری بهره‌مند است اما در گذشته در مجموعه وجود نداشته است و افزود: در حال حاضر ما در زیرمجموعه یکی از معاونت‌ها برای این بخش، مدیر مشخص کردیم. برای همین سرفصل‌هایی برای این بخش در نظر گرفته شد. بعد از این، موضوع سطح‌بندی خبرنگاران مطرح شد که با مخالفت‌هایی نیز همراه بود. عده‌ای می‌گفتند هیچ فردی در ایران این کار را انجام نداده است اما من گفتم این کار را می‌کنم. برای این کار بعد از بررسی‌های زیاد از دکتر نمک‌دوست دعوت کردیم. ایشان پس از نمره دادن به آثار ارسالی در حوزه‌های مختلف خبرنگاران، مصاحبه‌ای با آن‌ها ترتیب داد و بعد سطح‌بندی خبرنگاران در شش‌سطح صورت گرفت. البته سطح‌بندی صورت‌گرفته به معنای درجه یک و دو بودن نیست. خود دکتر نمک‌دوست نیز به اولین بودن این کار اذعان داشت و گفت که در ایران هیچ رسانه‌ای برای خبرنگاران خود این اقدام را انجام نداده است. وی ادامه داد: ما به آموزش به عنوان کاری اصلی و کاربردی نگاه می‌کنیم و این خود به معنای توجه و تکریم خبرنگاران است. چون نگاه حرفه‌ای به آموزش، نگاه تکریم به فردی است که آموزش می‌بیند. در ادامه برنامه های آموزشی نیز دکتر شکرخواه حضور پیدا کردند و به ارائه مباحث آموزشی
پرداختند.
استقرار نظام ارزیابی و نظارت در روزنامه مردم مشهد
مدیرمسئول روزنامه شهرآرا ادامه داد: استقرار نظام ارزیابی، نظارت و سنجش خبرنگاران در گذشته در مجموعه وجود نداشت، اما امروز یکی از مصادیق تکریم خبرنگاران به شمار می‌آید.
حامدمقدم همچنین تصریح کرد: موسسه فرهنگی شهرآرا را نیز به ثبت وزارت کشور رساندیم که یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین اقدامات در راستای تکریم جایگاه کارکنان این مجموعه است.
مکان جدید روزنامه، فضایی برای کار حرفه‌ای
وی به فضای جدید روزنامه شهرآرا اشاره کرد و گفت: با وجود سختی‌های بسیاری که در این مسیر وجود داشت، این مهم میسر شد تا خبرنگاران و سایر کارکنان این روزنامه در محیطی حرفه‌ای و در خور جایگاهشان اقدام به فعالیت کنند و این موضوع به معنای ارزش قائل شدن برای حرفه و کار خبرنگاران است.
حامدمقدم انضباط اداری را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در راستای تکریم خبرنگاران اعلام کرد و در این زمینه نیز توضیح داد: انضباط اداری به منظور ارتقا دادن سطح تحریریه روزنامه صورت گرفته است؛ هرچند در ابتدا سختی‌هایی را برای کارکنان به همراه داشت، اما در حفظ جایگاه و منزلت کارکنان این مجموعه تاثیرگذار بوده و هست.
شهرآرا؛ اثرگذارترین رسانه در مشهد 
مدیرمسئول روزنامه شهرآرا درباره اثرگذاری این روزنامه شهری نیز گفت: در حال حاضرمیزان اثرگذاری شهرآرا در مشهد به دلیل حل مشکلات مردم از تمام رسانه‌های این شهر بیشتر است.
حامدمقدم با بیان اینکه هر چه میزان اثرگذاری یک رسانه بیشتر باشد، به همان میزان اهمیت آن نیز افزون‌تر است، افزود: میزان مشکلات حل شده شهروندان مشهدی در این روزنامه، بسیار بیشتر از روزنامه‌های دیگر و حتی رسانه ملی است.
ملاک اثرگذاری، حل مشکل مردم است
این مسئول همچنین با اشاره به اینکه ملاک اثرگذاری یک رسانه به میزان حل مشکلات مردم از سوی آن رسانه برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: تعداد مشکلاتی را که سایر رسانه‌ها پیگیری و برطرف کرده‌اند، در ماه یک یا دو نمونه است اما با پیگیری‌های شهرآرا در ماه بیش از 100مشکل مردم در حوزه‌های مختلف حل می‌شود و براین اساس این رسانه از اهمیت بی‌شماری بهره‌مند است.
از بیمه کارکنان تا تجهیزات...
حامدمقدم ثبات شغلی خبرنگاران و کارکنان روزنامه شهرآرا را یکی دیگر از موضوعاتی دانست که در طول این مدت به آن توجه زیادی شده است و در ادامه بیان کرد: سال گذشته تعداد افرادی که بیمه بودند، 45نفر بود که در حال حاضر اکثر قریب‌به‌اتفاق کارکنان روزنامه بیمه 
هستند.
وی با بیان اینکه در یک مجموعه باید تمام کارکنان ثبات شغلی داشته باشند، تصریح کرد: بیمه تکمیلی طلایی نیز از خدماتی است که برای رفاه حال کارکنان روزنامه به آن‌ها ارائه می‌شود.
مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا بیان کرد: امروز این روزنامه در شمار مدرن‌ترین روزنامه‌ها و رسانه‌های کشور بوده و در زمینه خرید تجهیزات به‌روز، بیش از 10برابر پیش بینی ها، هزینه کرده است.
حامدمقدم اقدامات رفاهی و خانوادگی را از دیگر مصداق‌های تکریم خبرنگاران دانست و تاکید کرد: سعی می‌کنیم به هر بهانه، از خدمات و زحمات خبرنگاران روزنامه تقدیر و تشکر کنیم و در این مسیر میزان تعلق همکاران نیز به محل کارشان افزایش چشمگیری یافته است.
شهرآرا؛ یک بنگاهی رسانه‌ای
وی با اشاره به گفته دکتر نمک‌دوست، استاد برجسته آموزش های رسانه ای مبنی بر اینکه امروز شهرآرا به یک بنگاه رسانه‌ای تبدیل شده است، 19رسانه را زیرشاخه موسسه فرهنگی شهرآرا عنوان کرد و افزود: اولین رسانه، روزنامه شهرآراست که عمود خیمه موسسه محسوب می‌شود و پس از آن ضمائم روزنامه و شهرآرامحله دو رسانه دیگری است که با کارکردهای متفاوتی منتشر می‌شود.
حامدمقدم شهرآراآنلاین را که در آینده به اولین خبرگزاری شهری در مشهد تبدیل می‌شود، دیگررسانه تاثیرگذار در مشهد دانست که در قالب یک خبرگزاری شهری به ایجاد جریان‌ها و تولیدات رسانه‌ای
می‌پردازد. 
وی گفت: کافه‌رسانه، سامانه پیامکی، شبکه‌های اجتماعی، ماهنامه‌های الکترونیک، خبرنامه الکترونیکی، سایت‌های خارجی، رادیومشهد، مشهدتی‌وی، باشگاه خبرنگاران شهری مشهد، رسانه فاکسی، سایت روزنامه، فتوشهر، وبلاگ‌های شخصی و نشر کتاب از دیگررسانه‌هایی است که در موسسه شهرآرا مشغول به فعالیت است.
پیگیری‌های شهرآرا و حل شدن مشکلات
مدیرمسئول روزنامه شهرآرا در ادامه به پیگیری‌های روزنامه مردم مشهد در حوزه‌های مختلف و نتیجه‌بخش بودن آن‌ها اشاره کرد و گفت: پیگیری بحران ذخایر خون در مشهد، بیمه طلایی معلمان، واگن‌های صادراتی، اجرای تست رایگان بیماری ایدز در پارک‌ها، واریز سهم شهرداری از محل جرایم راهنمایی‌ورانندگی، حل ناهنجاری‌هایی که در صف‌های سی‌ان‌جی صورت می‌گرفت، ساخت زمین ورزشی بیس‌بال، توقیف تاکسی‌تلفنی‌های قلابی، کشف داروهای قاچاق در بازار سیاه دارو، افزایش ساعت کاری اماکن گردشگری بعد از ماه مبارک رمضان و... تنها گوشه‌ای از پیگیری‌های روزنامه شهرآراست که نتیجه‌بخش بوده است.
*در مقایسه نیم سال دوم 90 بـا نیم سال دوم 91 عنوان شد: افزایش کمی و کیفی تولیدات رسانه ای شهرآرا در یک سال گذشته
حامدمقدم با اشاره به تحلیل محتوای روزنامه شهرآرا به صورت پیوسته گفت: در نیمه نخست سال91، بیش از 70درصد تیترهای یک‌ روزنامه غیرمردمی بود و با کارهایی که در حوزه محتوایی و دیگر حوزه‌های روزنامه صورت گرفت، در نیم‌سال دوم سال گذشته، میزان مردمی‌بودن تیترهای روزنامه افزون بر 80درصد شد. از این تغییرات زیاد وجود دارد؛ البته در بعضی جاها ایرادهایی به ما وارد است اما معمولا تحول ایجاد شده است. 
مدیرمسئول روزنامه شهرآرا در ادامه بنا به گفته دکتر نمک‌دوست، خاطرنشان کرد: امروز شهرآرا به یک قدرت رسانه‌ای تبدیل شده است، در حالی که در گذشته این روزنامه شاید یک شیر بی‌یال و کوپال بود اما امروز یک شیر قدرتمند و پرتوان است و تا زمانی که شیری بی‌یال و کوپال است، کسی به فکرش نیست اما وقتی قدرتمند شد، همه می‌خواهند از آن بهره‌برداری کنند. امروز شهرآرا به رسانه‌ای قدرتمند تبدیل شده و به همین دلیل سروکله خیلی‌ها پیدا شده است. تا دیروز ما دنبال برخی آقایان می‌رفتیم و امروز آن‌ها به دنبال ما می‌آیند.
تعامل خوب مدیران و مسئولان با روزنامه مردم مشهد
وی ایجاد کتابخانه تخصصی رسانه و هفته‌نامه داخلی «شهرآرادر هفت روز» را از دیگر اقدامات روزنامه مردم مشهد دانست و گفت: ایجاد شورای پژوهش با حضور استادان دانشگاه و همچنین ایجاد بانک دانش برای بررسی و نظارت دقیق بر روند کار خبرنگاران، از دیگر اقدامات در این راستا بوده است. کار پرارزش دیگری که در روزنامه شکل گرفته، بحث مدیریت واحد شهری در رسانه است که به ترویج و گسترش میزگردهای مختلف و پاسخ‌گویی مسئولان منجر شده است. همچنین با این‌گونه اقدامات امروز شاهد بیشترین تعامل مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف با روزنامه مردم مشهد هستیم.
وی با بیان اینکه به هیچ‌وجه به دنبال پست و مسئولیت در هیچ‌جا نبوده‌ام، گفت: برای من موفقیت شهرآرا مهم است و در این راستا تمام تلاش خود را در یک سال گذشته انجام داده‌ام و از این پس نیز همین رویه را ادامه خواهم داد.
حامدمقدم با اشاره به یک تحلیل محتوایی مقایسه‌ای که برای روزنامه شهرآرا انجام شده است، گفت: در این تحلیل محتوا، محتوای نیمه دوم سال90 را با محتوای نیمه دوم سال گذشته روزنامه مقایسه کردیم. این تحلیل محتوا که بسیار مفصل بوده و در حدود 190صفحه تهیه شده است، به تایید دکتر افخمی، مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه تهران و یکی از استادان برجسته تحلیل محتوای کشور نیز رسیده است.
وی تنوع صفحات روزنامه را نخستین نکته مطرح شده در این تحلیل محتوایی دانست و بیان کرد: در سال90 روزنامه شهرآرا در طول سال به تناوب به 20صفحه اختصاصی مانند صفحات تاریخ مشهد، چشم شیشه‌ای، محراب و محله می‌پرداخت که این میزان در نیمه دوم سال91 به 30صفحه رسیده است. این یک ارزیابی مثبت است و از شیوه‌های تحلیل محتوا که کمی نیز هستند، به آمار و نتایج و درنهایت به تحلیل می‌رسیم.
مدیرمسئول و سردبیر روزنامه شهرآرا با بیان اینکه سبک مطالب، مبحثی دیگر در زمینه تحلیل محتوای این رسانه است، تصریح کرد: در این بخش دیدگاه‌های مردم، خبر و مصاحبه در سال91 چه به لحاظ فراوانی تعداد مطلب و چه به لحاظ سطح زیر چاپ درصد درخور توجهی را به خود اختصاص داده است که این موضوع را مثبت تلقی می‌کنیم.
وی عنوان کرد: موضوع مطالب روزنامه بحث سومی است که به آن پرداخته شده که ابتدا سنجش و سپس مقایسه شده است. در این مقایسه، سهم اخبار اقتصادی و ورزشی روزنامه در سال91 چه به لحاظ فراوانی تعداد مطالب و چه به لحاظ سطح زیر چاپ در مقایسه با سال90 افزایش پیدا کرده که البته می‌بینیم خبرهای سیاسی در سال90 بیشتر از سال91 بوده است. در گذشته می‌گفتیم روزنامه شهرآرا سیاسی نیست اما خبرهای سیاسی روزنامه زیاد بود.
حامدمقدم از دیگرنکات بررسی‌پذیر و مقایسه‌شدنی در این زمینه را، عوامل خبرساز روزنامه دانست و گفت: در سال91 اخبار روزنامه در حوزه‌های شهرداری مشهد، استاندار، آستان قدس رضوی، مقامات لشکری و کشوری، نمایندگان مشهد و استان، مقامات استانی، شهرداری‌های کشور، کشورهای خارجی، سازمان‌های بین‌المللی، استادان، کارشناسان، متخصصان، عوامل اقتصادی، هنرمندان، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم با درصد بیشتری در مقایسه با سال90 انعکاس یافته است اما اخبار ریاست‌جمهوری، هیئت‌دولت، فرماندار، مناسبت‌ها، سمینارها و همایش‌ها در سال90 آمار بیشتری از سال91 داشته است.
وی عوامل خبرساز و موضوعات مطالب مدیریت شهری را از دیگر نکات بحث‌برانگیز در این راستا ذکر کرد و بیان داشت: همچنین بحث میزان پیگیری موضوعات شهری یکی از مهم‌ترین ملاک‌های تحلیل محتواست. میزان موضوعاتی که در سال91 برای حل مشکلات مردم پیگیری کردیم، در مقایسه با سال90 پیشرفت داشته است. این میزان از 7درصد سال90 به 5/10درصد در سال91 رسیده است، بنابراین تعداد بیشتری از موضوعات و مشکلات را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کردیم.
مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا سپس به ماهیت مطالب این روزنامه اشاره و عنوان کرد: حجم مطالب «فرایندمحور» در مقایسه با « رویداد محور» در سال91 در مقایسه با سال90 افزایش چشمگیری داشته است. 
حجم فراوانی این نوع مطالب در سال90، حدودا 20درصد و از لحاظ حجم زیر چاپ حدود 18درصد بوده که این میزان در سال 91 از نظر فراوانی تعداد، به حدود 27درصد و از لحاظ سطح زیر چاپ به 34درصد رسیده است.
وی منطقه رویداد مطالب را نکته مهم این تحلیل محتوایی دانست و گفت: حجم مطالب بومی در سال91 در مقایسه با سال90 افزایش چشمگیری را داشته است. در زمینه پرداختن به رویدادهای خارجی و بین‌المللی، هم به لحاظ فراوانی تعداد مطلب و هم به لحاظ سطح زیر چاپ سال91 در مقایسه با سال90 فراوانی بیشتری را مشاهده کردیم. با این حال مطالب کشوری روزنامه در سال90 در مقایسه با سال91 چه به لحاظ فراوانی تعداد مطلب و چه به لحاظ سطح زیر چاپ از درصد فراوان‌تری برخوردار بوده است. این پارامتر مثبتی برای یک روزنامه بومی به شمار می‌آید که این کار را عمدا انجام دادیم. بنابراین سهم مطالب بومی روزنامه در سال90 به لحاظ فراوانی تعداد مطلب 57درصد مطالب و به لحاظ سطح زیر چاپ 59درصد مطلب روزنامه بوده که این میزان در سال 91 به لحاظ فراوانی به 67درصد و به لحاظ سطح زیر چاپ به 72درصد رسیده است.
حامدمقدم جهت‌گیری‌های مطالب روزنامه را از دیگر موضوعات مقایسه‌شدنی در این تحلیل محتوایی دانست و یادآور شد: حجم مطالب انتقادی روزنامه از 27درصد در سال90 به 34درصد در سال گذشته رسیده است که این موضوع از نظر روزنامه‌نگاری مثبت ارزیابی می‌شود.
وی ادامه داد: در بحث منابع خبری نیز مطالب تولیدی روزنامه در سال91 در مقایسه با سال90 رشد چشمگیری پیدا کرده است؛ به‌گونه‌ای که حجم مطالبی که منابع آن خبرنگاران، نویسندگان و تحریریه روزنامه هستند، در سال 91 به لحاظ فراوانی 54درصد و به لحاظ سطح زیر چاپ نیز 70درصد مطالب روزنامه را شامل می‌شود. این میزان در سال 90 به لحاظ فراوانی 29درصد و به لحاظ سطح زیر چاپ 51درصد مطالب روزنامه بوده است.
*توجه به علایق مخاطبان طلایی 
حامدمقدم با بیان اینکه ما در راستای تکریم مخاطبان خودمان و همچنین خبرنگاران روزنامه کارهای مختلفی انجام داده‌ایم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به مخاطبان شهرآراست، گفت: در تیر سال گذشته بررسی کردیم و دیدیم که مخاطبان روزنامه بیشتر شامل افراد میان‌سال به بالا هستند و مخاطبان میان‌سال به پایین چیزی حدود 5درصد روزنامه را تشکیل می‌دهند و این به منزله زنگ خطری جدی برای روزنامه به حساب می‌آمد که با اقدامات صورت‌گرفته، اکنون جمعیت مخاطب میان‌سال به پایین به 20درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با وجود بدنه جوان، ایده‌پرداز و خوش‌فکر این روزنامه سال گذشته باز هم تنها 5درصد مخاطبان روزنامه را افراد میان‌سال به پایین شامل می‌شدند و به طور مثال از هر 100نفر، تنها پنج نفر مخاطب میان‌سال به پایین بودند.
مدیرمسئول روزنامه شهرآرا سپس با اشاره به تدابیر مختلفی که در این زمینه و برای افزایش تعداد مخاطبان میان‌سال به پایین روزنامه به کار گرفته شده است، ادامه داد: در همین راستا، به علایق و سلایق مخاطبان طلایی این روزنامه یعنی جوانان که دارای اثرپذیری بسیاری نیز هستند، توجه جدی شد.
حامدمقدم در ادامه خاطرنشان کرد: اولین بحثی که در این زمینه مطرح شد، این بود که باید حوزه خبر روزنامه زیاد شود و خبر باید در تمام صفحات وجود داشته باشد. هرچند این موضوع به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد، اما با توجه به اینکه نسل جوان موضوعات خبری را از موضوعات غیرخبری بیشتر دوست دارد و در این زمینه باید به این علاقه و سلیقه توجه کامل کرد، روزنامه به این سمت‌وسوی فکری که در تمام صفحات خبر داشته باشیم، پیش رفت.
وی گفت: ما در صفحات مختلف، گزارش‌های جذابی داشتیم اما دیدیم باید به سوی تولید اخبار حرکت کنیم. به همین علت میزان اخبار تولیدی و غیرتولیدی را بررسی کردیم و دیدیم به‌طورمثال در تیر سال گذشته بیش از 60درصد اخبار کار شده در صفحات، غیرتولیدی بوده که این رقم بسیارچشمگیری است.



align=bottom