سخنگوی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد در هر 24 ساعت چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان در راستای ارائه خدمات شهری به شهروندان خدمات ارائه می دهد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ علی حامد مقدم شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی دانشجویان روابط عمومی دانشگاه های مشهد که در تالار کوهسنگی شهرداری مشهد برگزار شد با اشاره به نقش مؤثر مشارکت مردم و شهروندان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های شهری افزود: حضور مردم در تصمیم گیری های شهری زمینه ساز ایجاد احساس تعلق آنها به شهر به عنوان خانه دوم است که این امر نیز در بلند مدت بسترهای نهادینه کردن رفتارهای صحیح اجتماعی در برخورد با مسائل شهری را فراهم می کند....
سخنگوی شهردار مشهد با اشاره به برنامه های شهرداری مشهد در راستای حضور حداکثری مردم اظهار داشت: بازدید پروژه های شهری یکی از طرح های شهرداری مشهد در راستای افزایش مشارکت مردم است که بر این اساس هفته گذشته چهار هزار نفر از پروژه های شهری بازدید کرده اند و پیش بینی می کنیم تا پایان سال 89 بیش از 500 هزار نفر از 35 پروژه شهری مشهد بازدید خواهند داشت.
وی همچنین از راه اندازی بانک ایده ها به منظور دریافت ایده و نظرات شهروندان در اجرای طرح های شهری خبر داد و گفت: براین اساس شهروندان ایده های خود را در هفت محور مطرح می کنند که ایده ها مورد نیاز به طرح و در نهایت طرح ها اجرایی می شود و در حال حاضر نیز برخی از ایده ها و طرح ها اجرایی شده است.
سخنگوی شهردار مشهد نیز طرح بهساز سه را از دیگر برنامه های اجرای شهرداری مشهد به منظور بهره گیری از ایده‌های متخصصین در اجرای پروژه های شهری عنوان کرد و گفت: امسال علاوه بر دانشجویان معماری و شهرسازی، از ایده های و نظرات دانشجویان عمران در راستای بازپیرایی و رفع نازیبایی های پیاده روهای شهر مشهد استفاده خواهد شد.
حامد مقدم استفاده از ابزار نوین رسانه ای و ارتباطی را گامی موثر در راستای اطلاع رسانی و آشنایی شهروندان با خدمات شهری شهرداری و ایجاد ارتباط دو سویه دانست و اظهار داشت: سال گذشته هفت طرح نوین اطلاع رسانی به بهره‌برداری رسید که از جمله این طرح ها می توان طرح پیک آبی اشاره داشت که در این راستا دستگاه هایی در سطح شهر نصب شده است که شهروندان از طریق بلوتوث می توانند نظرات، ایده ها و انتقادات خود را در قالب فیلم و عکس به مناسبت های گوناگون به سامانه شهرداری ارسال کنند.
مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: ویژه نامه دیواری شهریار از دیگر اقدامات شهرداری است که در داخل اتوبوس های درون شهری داروخانه ها و پایگاه های بسیج نصب می شود که در حال حاضر در قالب چهار هزار ویژه نامه در این مناطق توزیع می گردد.
وی با اشاره به مدیریت واحد شهری تأکید کرد: در دنیای امروز مدیریت واحد شهری به سمت حکمروایی شهر و مشارکت شهروندان به عنوان بزرگترین ذی نفعان در امور شهری حرکت کرده است.
حامد مقدم با اشاره به خلاءهای قانونی به منظور اجرای مدیریت واحد شهری ادامه داد: در حال حاضر و با روند کندی اغلب اختیارات و تصمیم گیری های شهری از شهرداری ها گرفته شده است در حالی که هنوز بسیاری از وظایف و خواسته های مردم از سوی شهرداری ها پاسخگویی می شود.
وی برگزاری نشست های هم اندیشی، برگزاری کارگروه های تخصصی با رسانه ها، پاسخگویی به پیام های مردمی که در رسانه های استان درج شده است را از فعالیت روابط عمومی شهرداری مشهد عنوان کرد گفت: روابط عمومی شهرداری مشهد با توجه به گستردگی فعالیت شهرداری، جزء بزرگترین روابط عمومی ها است.